خانه › انجمن ها › کارگروه صلاحیت حرفه ای › نسخه 1 نقشه راه کارگروه صلاحیت حرفه ای
- این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در ۱ سال، ۶ ماه پیش بدست
محمد خادمی بهروزرسانی شده است.
-
نویسندهنوشتهها
-
در #1669
محمد خادمی
مشارکت کنندهنسخه 1. نقشه راه کارگروه صلاحیتهای حرفهای
ردیف گامها اهداف اقدامات برنامه زمانی خروجی صاحب فرایند متولی مجری محوری
1 تشکیل کارگروه افزایش سهم مشارکت ذینفعان و نهادهای متولی در فرایند تدوین و کاربست چارچوب صلاحیت حرفهای ملی تنظیم لیست نهادهای متولی و واحدهای ذینفع
تدوین برنامه زمانی و محتوایی جهت تشکیل جلسات کارگروه
رایزنی و دعوت از نهادهای متولی برای معرفی نمایندگان
1398 تعیین دستگاههای اجرایی و نهادهای متولی حوزههای آموزشی و شغلی جهت تدوین و کاربست چارچوب صلاحیت حرفهای ملی شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی دبیرخانه شورای عالی دبیرخانه شورای عالی
2 گفتمان سازی و اجماع نظر در خصوص چارچوب صلاحیت حرفهای ملی آشنایی اعضاء با چارچوب صلاحیت حرفهای ملی تدوین دست نامه آشنایی با چارچوب صلاحیت حرفهای ملی و ارسال آن به اعضا
تشکیل گروه کانونی و کسب نظرات اعضا نسبت به مفاهیم مطرح در چارچوب صلاحیت حرفهای ملی
ارائه تعاریف عملیاتی در خصوص مفاهیم کلیدی چارچوب1398 آگاهسازی نهادهای ذینفع نسبت بهضرورت وجودی چارچوب صلاحیت حرفهای ملی
اشتراک نظر اعضا نسبت به مفاهیم، تعابیر و توصیفات چارچوب صلاحیت حرفهای ملی
رفع ابهامات و تعارضات مفهومی نسبت به چیستی و چرایی چارچوب صلاحیت حرفهای ملی شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی دبیرخانه شورای عالی کارگروه صلاحیت حرفهای
اجماع نظر نسبت به مفاهیم چارچوب صلاحیت حرفهای ملی
ایجاد فهم مشترک از چارچوب صلاحیت حرفهای ملی با اعضاء
3 تدوین و تصویب چارچوب صلاحیت حرفهای ملی اجماع بر ارکان چارچوب صلاحیت حرفهای ملی و تکمیل و تقویت آن ارائه گزارش مطالعات و تجارب دیگر دستگاهها در خصوص صلاحیت حرفهای
شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود
تهیه شیوهنامه تدوین چارچوب صلاحیت حرفهای ملی و خلأهای مطرح در آن 1399 – 1398 تدوین چارچوب عملیاتی و انطباق آن با تجارب داخلی و تجربه سایر کشورها و اجماع نظر نهادهای متولی آموزش و اشتغال شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی دبیرخانه شورای عالی کارگروه صلاحیت حرفهای
تدوین و تصویب توصیفگرها و استانداردسازی تدوین گزارش از وضعیت توصیفگرهای سطوح
احصاء توصیفگرهای پیشنهادی برای چارچوب صلاحیت حرفهای ملی
نشست گروه کانونی و کسب اجماع نظر نسبت به تدوین و تصویب توصیفگرها
استانداردسازی توصیفگرها از منظر 1.حجم کاری، 2.آموزش،3. ارزشیابی و 4. تضمین کیفیت
تضمین کیفیت در بستر چارچوب ارائه وضع موجود فرایند تضمین کیفیت در زیر نظامهای آموزشی موجود
بررسی سازوکارهای تضمین کیفیت در سایر کشورها
نشست گروه کانونی و اجماع نظر در خصوص سازوکارهای تضمین کیفیت و اعتبارسنجی و مراکز سنجش در چارچوب صلاحیت حرفهای ملی
تهیه و تصویب شیوهنامه و پروتکل سازوکارهای کنترل کیفیت و اعتبار سنجی
1399 – 1398 تعیین نهاد متولی تضمین کیفیت، ارزیابی و اعتبارسنجی و توافق نهادهای متولی نسبت به آنها
شکلگیری نظام ارزیابی و اعتبارسنجی واقعی در کشور شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی دبیرخانه شورای عالی کارگروه صلاحیت حرفهای
پیوند آموزش و اشتغال در بستر چارچوب برقراری ارتباط میان سطوح و انواع صلاحیت با طبقهبندی مشاغل
استقرار سازوکارهای تشخیص نیازهای واقعی بازار کار و جامعه
تدبیر سازوکارهای ساماندهی نظام استخدام مبتنی بر صلاحیت1399 – 1398 توسعه آموزشها و اعطای صلاحیتهای مبتنی بر نیاز
کمک به ساماندهی کیفی و کمی بازار کار در کشور
شناسنامهدار کردن صلاحیتهای آموزشی و شغلی در کشور شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی دبیرخانه شورای عالی کارگروه صلاحیت حرفهای
4 کاربست اولیه تقسیمکار، تعیین وظایف و الزامات سایر نهادها و سازمانهای ذینفع در چارچوب صلاحیت حرفهای ملی تدوین شیوهنامه تقسیمکار، وظایف و الزامات نهاد متولی کاربست چارچوب صلاحیت حرفهای ملی و سایر سازمانهای مجری
نشست گروه کانونی و اجماع نظر برای به رسمیت شناسی تقسیمکار، وظایف ذینفعان در چارچوب 1403 – 1400 توافق بر نهاد متولی کاربست چارچوب صلاحیت حرفهای ملی و وظایف سایر نهادهای متولی
سازگاری میان نظام آموزشی
مشارکت بهرهبرداران و بخش خصوصی شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی کارگروه صلاحیت حرفهای دستگاههای مجری
5 اصلاح و بهبود مدیریت فرایند بهبود و تعالی چارچوب صلاحیت حرفهای ملی رصد مستمر فرایند کاربست چارچوب صلاحیتها
بهروزرسانی صلاحیتهای ذیل چارچوب
اصلاح فرایند توسعه و کاربست صلاحیتها
گذار به سمت چارچوبهای منطقهای صلاحیت 0000- 1404 حصول چارچوب مرجع، قابلاتکا و استناد در نظام آموزش و اشتغال شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی کارگروه صلاحیت حرفهای دستگاههای مجری -
نویسندهنوشتهها
- شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.